هموزیگوت ؛ خصوصیات بره نر

هموزیگوت ، گوسفندی است که دارای دو ژن دوقلوزایی می باشد. برای درک بهتر ، توضیح مختصری در این باره ارائه می کنیم تا مخاطبان و متقاضیان محترم برداشت بهتری از این مطلب داشته باشند و بهتر بتوانند تصمیم گیری بنمایند. به عبارتی دیگر وقتی یک گوسفند دارای یک جفت آلِل ( آلل  – Allele دو شکل مختلف یک ژن است ) یکسان باشد ، آن گوسفند ، هموزیگوت است. منظور از هموزیگوت بودن ، در مورد دوقلوزایی بوده و این گوسفند دارای ۲ دو ژن دوقلوزایی است. لذا بره‌های نر آن با هر نژادی که جفت‌گیری کنند قطعاٌ یک ژن دو قلوزایی را منتقل خواهند کرد و این اتفاق باعث می‌شود که بره حاصل از این جفت‌گیری، قابلیت دو قلوزایی را داشته باشد. اصطلاحاً بره های حاصل از جفت‌گیری گوسفند هموزیگوت را هتروزیگوت می نامند. یعنی یکی از دو آلل آنها ، دوقلوزایی است ، که در اینصورت قطعاً دوقلوزا خواهند شد. بره نر هموزیگوت یکی دیگر از محصولات دامی شرکت دانش‌بنیان افشار ژن است که به متقاضیان، دام‌پروران و مزرعه‌داران عرضه خواهد شد. کارشناسان و متخصصان ما در مجموعه افشار ژن ، تضمین می کنند که بره های نر هموزیگوت ارائه شده همگی دارای این ژن می باشند. خریداران می‌توانند از این بره‌ها جهت تولیدمثل در گله خود استفاده کنند. این اتفاق باعث می‌شود که بره حاصل از این جفت‌گیری، قابلیت دو قلوزایی را داشته باشد.

بعد از مطالعه و آگاهی از ویژگی‌های بره‌های نر همو، در صورتی که تمایل دارید می‌توانید اطلاعات مربوط به میش افشاری با بره را نیز مطالعه بفرمایید و از شرایط واگذاری این محصول شرکت افشار ژن نیز باخبر شوید.

در ضمن مجتمع دام‌پروری افشار ژن محصولات بی‌نظیری مثل قوچ هترو ، قوچ همو ، میش هترو ، میش همو ، گوسفند چندقلوزا ، گوسفند دوقلوزا ، میش چندقلوزا و میش دوقلوزا را به متقاضیان عرضه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.